SEO - Search engine optimazation

Waarom seo uitbesteden aan Webcontent Marketing?

U heeft bezoekers, maar geen aanvragen?

De website is niet conversiegericht en daardoor heeft u een lagere omzet dan gewenst?

Wij zorgen voor betere resultaten door middel van SEO en Google Advertenties. Is uw website al conversiegericht? Dan kunnen we direct aan de slag. Blijkt na een SEO Analyse dat de website niet stabiel is dan raden we aan te kiezen voor een re-design traject, zodat je website klaar is om omzet te genereren.

80% meer naamsbekendheid

80% meer naamsbekendheid 

100% bewezen resultaten

100% bewezen resultaten

Ontwikkeling van individuele strategieën

Ontwikkeling individuele strategieën

Op zoek naar een betrouwbaar SEO bureau voor resultaten?

Webcontent Marketing is hét content- en SEO bureau die u letterlijk naar de top kan helpen.

Op basis van onze meest succesvolle resultaten van onze relaties hebben we gekeken naar wat wij anders hebben gedaan dan anderen en hebben we fundamentele, eenvoudige overeenkomsten in ontwerp en ontwikkeling ontdekt tussen deze verschillende organisaties. Zo kunnen wij voor onze content marketingstrategieën een goede prijs- kwaliteitsverhouding aanbieden die schaalbaar zijn en betaalt u nooit meer dan nodig.


Toen we deze principes hebben toegepast, kwamen ze uiteindelijk tot uiting in de bottom line van onze klanten. Wij zijn van mening dat het achterhouden van deze onthullingen de grootste schade zou toebrengen aan de gezondheid en kracht van de bedrijven die we voorstaan met onze unieke ontwikkelingen. Verwacht daarom pure transparantie en oprechte communicatie.


Hoewel deze principes vaak de basis en eenvoudig zijn, zijn ze misschien niet voor iedereen gemakkelijk. We hebben ontdekt dat niet elk bedrijf is voorbereid op het punt waar we hen kunnen vertrouwen om hun doelen te bereiken. Wat we wel weten is dat als een organisatie bereid is om deze principes te volgen samen met ons, er geen twijfel is dat we alle online gevechten samen kunnen winnen. Onze content marketing strategieën zijn van zeer hoge kwaltiet en samen zullen we uw online doelen bereiken.


Samenwerken in lange termijn visies

Waarom kiezen voor onze dynamische SEO strategieën?

24/7 transparantie in elke fase van het werk

24/7 transparantie in elke fase

Focus op hoge ROI

Focus op hoge ROI

Gemiddeld 70% meer websiteverkeer

Gemiddeld 70% meer websiteverkeer

Unieke contentstrategie en optimalisatie

Unieke contentstrategie en optimalisatie

Bescherming eputatie in zoekmachines

Bescherming reputatie in zoekmachines

Expertise marketing voor dienstverleners

Expertise marketing voor dienstverleners

Wat is SEO, wat doet een SEO bedrijf en heb ik dat wel nodig?

Wat is SEO en wat kan Webcontent Marketing als SEO bureau voor mij betekenen?

  • Wat is SEO?

    Search Engine Optimization (SEO) diensten brengen meer klanten naar uw bedrijf door uw website hoger te rangschikken in Google, Bing, Yahoo en andere zoekmachines. De overgrote meerderheid van de consumenten kijkt niet voorbij pagina een van een zoekmachine. Vaak scrollen ze niet eens naar beneden op lagere resultaten, zoals blijkt uit het hoge aantal klikken dat naar de top vijf resultaten gaat. Toch begint uw SEO succes altijd op pagina een van Google.


    SEO gaat niet alleen over het bouwen van een website voor zoekmachines. Het gaat over het bouwen van een website voor mensen, voor de gebruikers - dat is wat zoekmachines willen en dat is wat wij doen. Door ervoor te zorgen dat uw site is waar consumenten zoeken en als u op uw site bevestigt dat u geeft wat zij nodig hebben, is hoe wij resultaten voor u leveren. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want er komen meer dan 250 factoren bij kijken. Gelukkig weten wij de weg.

  • Waarom heb ik SEO nodig?

    Heb ik echt een SEO bureau nodig?! 


    SEO is alles en dat kunt u maar beter geloven. Leer dit op de gemakkelijke of moeilijke manier. Het is net als bijvoorbeeld, zwaartekracht, geloof in zwaartekracht is optioneel, we zijn allemaal onderworpen aan de kracht ervan. Als het gaat om SEO, als u wacht tot het te laat is, dan is het spel afgelopen, er kan geen terugkeer meer zijn. We helpen bedrijven die opzettelijk willen domineren in dezelfde niche. Laten we het technisch uitleggen:


    Zoekmachines zoals Google doen twee dingen:


    1. Doorzoekt het web (crawlen) om een ​​database samen te stellen met webpagina's die ze vinden

    2. Geeft via de zoekmachine een lijst met webpagina's, gerangschikt op relevantie


    Wanneer u een zoekopdracht in een zoekmachine uitvoert, doorzoekt deze zijn enorme database met webpagina's om een ​​pagina met zoekresultaten voor zoekmachines (SERP) te leveren met webpagina's gerangschikt op relevantie en populariteit. Hoe relevanter een resultaat, hoe hoger het scoort, hoe meer mensen erop klikken en hoe meer verkeer de site ontvangt.


    Google en andere zoekmachines gebruiken wiskundige formules (algoritmen) die honderden variabelen (zoeksignalen) evalueren. Het doel is om te bepalen hoe goed uw webpagina een vraag beantwoordt (relevantie). Vervolgens rangschikken ze u webpagina gedeeltelijk op basis van het aantal websites dat naar u linkt (populariteit). Dit werkt hetzelfde als interne linkbuilding dat we creëren tijdens het maken van uw website.


    Het overgrote deel van het web-verkeer komt van Google namelijk ongeveer 90% van alle zoekopdrachten. Meer verkeer van grote zoekmachines geeft u meer bekendheid, klanten en inkomsten als geen ander. Daarom kan investeren in SEO in combinatie met content marketing een uitzonderlijk rendement opleveren in vergelijking met andere vormen van marketing.

  • Wat doet een SEO bureau?

    Meest gestelde vragen: "Wat doet een SEO bureau?" Of "Heb ik SEO diensten nodig voor mijn bedrijf?"


    Ons antwoord is altijd: JA, u heeft zeker SEO diensten nodig, omdat een SEO bureau gespecialiseerd is in het genereren van verkeer waar u dat wilt. Degenen die hun pagina's geen content en SEO liefde geven, zullen zich altijd onderaan de voedselketen bevinden.


    Dit is heel eenvoudig en zo zou een gesprek over SEO moeten eindigen. Toch willen we u een kans geven om een ​​kijkje te nemen in wat SEO echt betekent en hoe bedrijven profiteren van het inhuren van deskundige SEO bureau.


    Een van de redenen waarom wij als bedrijf onze deuren sloten en alleen bepaalde soorten partners accepteren, was dat velen SEO beschouwen als een soort magische formule om op een wonderbaarlijke manier binnen enkele weken in de top resultaten op de Google zoekopdrachten te staan ​​en miljoenen te verdienen. Onrealistische verwachtingen leiden ertoe dat klanten onrealistische mijlpalen en resultaten eisen. We hebben besloten dat we alleen kunnen werken met mensen die luisteren en begrijpen wat het SEO proces inhoudt.


    Inmiddels weet iedereen wat SEO (zoekmachine optimalisatie) is. Het hele principe is niet moeilijk te begrijpen. Het betekent het vergroten van de zichtbaarheid van een website of bedrijf in zoekmachines.


    Wat velen over het hoofd zien, is hoeveel factoren van invloed zijn op de zichtbaarheid en hoeveel werk er nodig is om een ​​SEO conforme website te maken.


    Wellicht dat u het al eerder hebt gelezen, maar het zijn minimaal 250 factoren die de rangorde van een website op de resultaten van zoekmachines beïnvloeden. Deze factoren veranderen ook nog eens aan de lopende band. Stel dat u dit als bedrijf moet bijhouden, wanneer gaat u dan werken? 

  • Wat is on-page en off-page SEO

    Uw website is uw kostbaarste bezit. Maar als het niet rangschikt, kunt u net zo goed geen website hebben. De enige manier om van een website een echte leadmagneet te maken, is om ervoor te zorgen dat deze is geoptimaliseerd en de juiste inhoud heeft. 


    Wat is On-page Search Engine Optimization?   *Zoekmachineoptimalisatie OP uw website. 


    On-page SEO is het uitvoeren en optimaliseren van individuele webpagina's om ze hoger in zoekmachines te plaatsen en meer verkeer te genereren. On-page SEO verwijst naar zowel de inhoud als de lay-out van een webpagina. Beide zijn belangrijk en kunnen worden geoptimaliseerd.


    Wij combineren dat met 'Off-page SEO', het verwijzen van bijvoorbeeld links naar uw website en andere externe signalen. Bijvoorbeeld in het Google Maps profiel van uw bedrijf, blogs, gidsen en startpagina's. Ook wel linkbuilding genoemd.

Zoekmachine Optimalisatie 

Enkele SEO posities voorbeelden van onze klanten

Sommige klanten hebben expliciet gevraagd geen resultaten te laten zien van hun onderneming. Dat is uiteraard zeer begrijpelijk. Vandaar dat we alleen enkele resultaten tonen.

<< Scrollen >>

Domeinnaam Zoekterm Concurrenten Behaalde positie
inbouwcentrumhaaglanden.nl Inbouwcentrum 15.900 1
petersengevelrenovatie.nl gevelrenovatie Den Haag 166.000 1
grt-gevelwerken.nl betonreparatie Den Haag 162.000 1
rdj-betonboringen.nl betonboren in Voorhout 8.460 1
Petersensteigerverhuur.nl blitz layher steiger huren Den Bosch 5000 1
psycholoog-paolabobadilla.nl meditatie therapie Wassenaar 98.000 1
isoselvloerisolatie.nl waarom kiezen voor vloerisolatie 103.000 1
futuroreclame.nl interieur reclame Den Haag 1.010.000 1
loodgietereninstallatie.nl loodgieter mariahoeve 23.000 1
Wat kost SEO?

Noem 1 reden waarom ik SEO nodig zou moeten hebben?

We beantwoorden deze vraag graag met 6 redenen waarom uw SEO nodig zou moeten hebben.

  • Uw kansen worden groter

    Volgens Google wordt nu meer dan 50% van de zoekopdrachten gedaan op smartphones en andere mobiele apparaten. Maar dat cijfer ligt waarschijnlijk dichter bij 70% - en stijgt.


    Dat is goed nieuws voor uw bedrijf. De dramatische toename van mobiel gebruik heeft nieuwe SEO technieken met zich meegebracht, zoals lokale zoekoptimalisatie en mobielvriendelijk webdesign. Dat zorgt voor meer manieren om gevonden te worden dan ooit tevoren, maar dit werkt alleen als u volledig profiteert van organische SEO en lokale kaarten (Google Maps).

  • SEO voegt uw bedrijf toe aan de koopcyclus

    Bijna alle consumenten onderzoeken een product of dienst online voordat ze een aankoop doen. Dit doen wij zelf natuurlijk ook.


    SEO kan uw omzet vergroten door mensen te helpen uw bedrijf te vinden in deze fasen van het koopproces:


    • Informatie : dit wordt meestal aangegeven met brede zoektermen, zoals 'gevelrenovatie' of 'loodgieter'


    • Evaluatie : hier worden de zoektermen smaller, zoals 'borstvergroting prijzen' of 'betaalbare stukadoor'


    • Transactie : hier zijn de zoektermen gericht op het doen van een aankoop, zoals "offerte aanvragen" of "bel ons voor meer informatie".


    Uit onderzoek dat we hebben gezien, blijkt dat 81% van de shoppers diensten online beoordeelt en vergelijkt voordat ze een aankoop doen. En voor B2B bedrijven is dit liefst 94%.

  • Betaalde en onbetaalde zichtbaarheid combineren

    Wanneer uw website hoog scoort in een vertrouwde zoekmachine zoals Google, lijkt het alsof u op tv of in de krant verschijnt. Uw bedrijf profiteert enorm van de impliciete goedkeuring die gepaard gaat met onbetaalde zichtbaarheid.


    In termen van 'public relations' wordt dit 'earned media' genoemd en het kan veel effectiever zijn dan advertenties voor 'betaalde media', zoals reclame of zelfs Google-advertenties. Wij combineren daarom graag Google PPC campagnes met SEO.

  • SEO kan hoogwaardige leads opleveren

    Uit een recent onderzoek is gebleken dat potentiële klanten die uw website vinden via een organische zoekopdracht, gemiddeld 14,6% van de tijd een verkoop opleveren. Vergelijk dit met een sluitingspercentage van 1,7% voor prospects die u vindt via 'outbound' marketing, zoals telefonische verkoop of e-mail marketing.


    Wat u moet weten: SEO is bijna 900% effectiever dan 'outbound' marketing.


    En het is logisch. Wanneer een potentiële klant u vindt terwijl ze op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem, zijn ze veel ontvankelijker voor uw aanbod en zullen ze eerder kopen. Dit is precies de definitie van een "warme" of "hete" lead (nieuwe klant). 

  • SEO verkeer verslaat betaalde advertenties

    Uit ons onderzoek is gebleken dat betaald zoeken, zoals Google AdWords, slechts ongeveer 10-15% van al het websiteverkeer uitmaakt. Onbetaalde organische zoekresultaten zorgen voor 60-75% van het websiteverkeer. Wat betekent dat betaald zoeken slechts het topje van de marketingijsberg is.


    Wat dit betekent voor uw bedrijf: u laat geld op de tafel liggen - maar liefst 75% van de potentiële websitebezoekers en klanten - als u SEO en organisch zoeken negeert. En weet dat iemand dat bedrijf gaat krijgen. Als u het niet bent, wordt het een van uw concurrenten.


    Wanneer de SEO verkeerd is kan het kan u nog meer kosten in termen van verspilde tijd en geld. Het is dus niet alleen SEO die u nodig hebt, het is SEO gebaseerd op de meest actuele en effectieve technieken.

  • Zoekmachines leveren minimaal 64% van al het online verkeer

    Uit een studie die meer dan 310 miljoen websitebezoeken analyseerde, bleek dat zoekmachines, zoals Google, 64% van alle verkeer genereerden.


    Verwijzingen via sociale media, zoals Twitter, Facebook en Instagram, spelen nu in op dat cijfer. Organisch zoeken levert echter het grootste gedeelte van de bezoekers op de meeste websites op.

Enkele belangrijke SEO factoren waar wij rekening mee houden

Ontvankelijkheid

Ontvankelijkheid

Laadsnelheid van pagina

Laadsnelheid van pagina

Interne linkbuilding

Interne linkbuilding

Inhoud Relevantie

Inhoud Relevantie

Inhoud lengte

Inhoud lengte

Linkbuilding

Linkbuilding

Afbeelding optimalisatie

Afbeelding optimalisatie

Gegevensconsistentie

Gegevensconsistentie

Wij doen niet geheimzinnig over onze SEO diensten

Elk van deze factoren vereist een zeer specifieke strategie en gespecialiseerde SEO experts als u ze op een significante manier wilt wijzigen. Een SEO bureau zoals Webcontent Marketing bouwen taskforces op die op een kosteneffectieve en permanente manier aan deze elementen werken en bieden continu advies aan hun klanten en partners.


Wat wij horen van klanten die overstappen naar Webcontent Marketing is dat sommige bureaus richten zich alleen op het optimaliseren van websites voor grote zoekmachines. Voor hen is het logisch omdat rangschikking voor Google meestal al hun klanten zijn. Maar dit laat alleen maar zien dat ze bekrompen zijn als het gaat om marketing. Gelukkig bestaan er nog heel veel goede marketingbureaus in Nederland. Kies uw bureau dus zorgvuldig uit.


Het eerste wat een SEO bureau moet doen, is begrijpen wat conversie betekent voor de klant. Sommige partners willen gewoon hun omzet  verhogen. Anderen willen dat hun restaurant tot de top keuzes behoort wanneer mensen lokaal zoeken op Google. Soms willen ze gewoon beter presteren dan concurrenten in zoekopdrachten met betrekking tot bepaalde onderwerpen voor academische of promotionele doeleinden.


Maar zelfs als de klant weet wat zijn organisatie zou moeten nastreven, is het gebruikelijk om te zien dat hij zijn bereik overschrijdt en probeert elk marketingkanaal te gebruiken dat hij kent. Dit veroorzaakt vaak een oncontroleerbare uitloop van middelen, en velen weten zelfs niet waar hun geld naartoe gaat tot het te laat is. Ze weten vaak ook niet waar ze in investeren als het gaat om hun digitale marketing en SEO inspanningen. Het is allemaal een grote waas en toch blijven ze elke maand honderdduizenden euro's uitgeven en lopen ze nog steeds achterop, hinkend achter hun concurrenten. Dit is onvergeeflijk.


SEO factoren checklist voordat we starten met een samenwerking

Pagina's laadtijd

Pagina's laadtijd

Structuur

Structuur

Conversiecode-installaties

Conversiecode-installaties

Content

Content

Concurrentieonderzoek

Concurrentieonderzoek

Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoordenonderzoek

Verkeersanalyse

Verkeersanalyse

Web audit (150 punten)

Web audit (150 punten)

Kortom, alle ontwikkeling gerelateerde aspecten die de lokale SEO zichtbaarheid ten goede kunnen komen. Vanuit deze stappen kunnen we pas starten met de concurrentenanalyse.

Wij doen niet zomaar 'ff website'tje maken' of een 'SEO check'je'.

Wij doen meer dan alleen een website maken of even een simpele SEO uitvoeren. Met een grondig onderzoek en goede analyse van waar uw bedrijf op dit moment staat, kunnen we ons proactief voorbereiden op uw SEO campagne. Onze rapportage is onderverdeeld in verschillende digitale metingen om de SEO kwaliteit te analyseren.


U wilt namelijk hoger scoren in Google met de juiste zoekwoorden, maar het lukt niet. Door het meten van alle resultaten tijdens elke SEO campagne weten we precies welke zoekwoorden werken en welke niet. Uit de rapporten die we produceren, kunnen we vaak bepalen wat de beste richting is om verder te gaan. Als we zien dat zoekwoorden op de ene pagina stijgen maar niet op de andere, besteden we de nodige tijd om de andere pagina’s ook te laten werken zonder de uitvoerbaarheid in de zoekopdracht te verliezen. Daarom volgen we nauwlettend alle prestaties van de zoekwoorden en het allerleukste bij Webcontent Marketing is dat u 24/7 in uw dashboard mee kunt kijken naar uw groei.


  • Content Marketing

    Content Marketing

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

We gebruiken 5 verschillende software programma's voor ÉCHT resultaat

De gerichte zoekwoorden die we samen aan het begin van uw SEO campagne gekozen hebben, worden de hele campagne gevolgd. Zo kunnen we alle stijgingen en bewegingen in de ranglijst van zoekmachines bijhouden. Hierdoor maken we ook gebruik van Google Analytics, Google Search console en 3 andere programma's voor optimalisatie, tracking en communicatie naar de klanten.


Via onze verschillende software programma's verzamelen we gegevens en ontdekken we kansen voor het opnieuw optimaliseren van uw content- en SEO campagne en het aanpassen van eventuele zoekwoorden, content of gehele pagina's. 24/7 kunt u meekijken in onze keuken en nog veel meer wat we u graag vertellen in een consultant call. Aan het einde van elke maand ontvangt uw bedrijf een rapportage waar we al onze optimalisatie inspanningen in één rapport communiceren. Zo weet u altijd precies wat voor taken en werkzaamheden we hebben uitgevoerd voor het verbeteren van Google posities. De rapportages omvatten alle details, waaronder analyses, ranglijsten en de statistieken, zodat u weet hoe goed u presteert. Data liegt niet.


Share by: